Maatwerk Onderwijs met impact

Leerlingen, docenten en management worden soms zo opgeslokt door ‘wat moet’, dat de vraag ‘wat wil ik zelf nou eigenlijk?’ amper meer aan bod komt. Daarnaast is een school een samenleving in het klein. Met soms botsende belangen, wensen en verwachtingen. Waarbij leerlingen en docenten vaak onder hoge druk moeten presteren en ook betrokken ouders hun rol opeisen.

Met elkaar van conflict...

Dat gaat niet altijd in harmonie. Meningsverschillen, frustraties of zelfs conflicten kunnen het gevolg zijn. Met als resultaat bijvoorbeeld ‘onverklaarbaar’ onderpresterende en ongelukkige leerlingen, verstoorde dynamiek in de klas, een negatieve sfeer, toenemend ziekteverzuim en verstoorde werkrelaties.

... naar kracht

Door vastgelopen verhoudingen weer in beweging te zetten. Centraal staat daarbij het ontdekken van ieders passie. Wat geeft jou bezieling in het onderwijs, maar ook daarbuiten? Want zodra leerlingen, docenten, managementteam en ouders hun eigen en elkaars creatiekracht leren kennen, ontstaat er ruimte voor echte ontwikkeling. Waarbij je als persoon opbloeit en jouw doelen en drijfveren weer kunt verbinden met de school. En scholen ontwikkelen veerkracht, waardoor wensen van ouders of nieuw overheidsbeleid geen extra last meer betekenen maar juist kansen genereert.

Van primair onderwijs tot en met middelbaar beroepsonderwijs

Mensen stimuleren en laten opbloeien in hun eigen ontwikkeling, dat is de kracht van ‘Leer begeleiden met impact’. Een conflict binnen school kan een aanleiding zijn om mijn expertise in te roepen. Maar ook in andere situaties kunnen wij een rol spelen. Bijvoorbeeld:

  • wanneer leerlingen, leraren of managers zich niet vrij voelen om te zijn wie ze zijn;
  • bij ‘onverklaarbare’ onderprestaties leerlingen;
  • bij het implementeren van een nieuwe visie, organisatiemodel of lesmethode;
  • bij oplopend ziekteverzuim;
  • bij een ‘moeilijke’ dynamiek in een klas;
  • bij onvoldoende (ouder) betrokkenheid;
  • bij een onveilige sfeer in school.

Aanpak

Afhankelijk van de situatie, bieden wij uiteenlopende mogelijkheden. Zoals:

Drieluik systeem opstellingen: wanneer hardnekkige problemen om verrassend 
inzicht vragen;
‘Leer begeleiden met impact’ -basis: workshop 2-daagse voor docenten;
‘Leer begeleiden met impact’ -verdieping: training 5-daagse voor docenten, teams en afdelingsleiders;
Supervisie: van docenten, managers of ouders bij individuele vraagstukken;
Doe-boek ‘Hoe leef ik mijn wens?’: een persoonlijke ontwikkelingsreis voor leerlingen; en combinaties van deze mogelijkheden.
Wie ben ik

Over de trainer

Over de trainer

Ik ben Bianca Blom en begeleid volwassenen. Alles wat ik doe is voor jongeren: van boek voor jongeren tot trainen van jongerencoaches, van coaching van ouders tot opstellingen met onderwijzers. Jongeren optimaal laten opbloeien in hun ontwikkeling, zodat ze klaar zijn voor de toekomst. Daar sta ik voor. Ik faciliteer ontwikkeling in groei, bewustzijn en transformatie bij volwassenen, zodat jongeren daar de vruchten van plukken.

Hoe meer je bereid bent jezelf te zien. Hoe meer je teweeg brengt in begeleiding

Meer informatie? Neem dan contact op.